29 Eylül 2014 Pazartesi

Hobi köşem:)

Kendimi bildim bileli hep bir şeylerle uğraşmayı sevmişimdir. Maymun iştahlıyımdır. Her şeyi yapmak isterim. Yapamadığım zaman sinir basar, yapana kadar uğraşır, becerebilirsem devam eder, sıkılırsam bir daha elime almam.

Ortaokul yıllarında gitar çalmaya heveslenmiştim mesela. Kursa bile gittim, ama yok sarmadı, kulak yok bende ona karar verdim, bıraktım. Bir daha elime almadım. Kulak yok sanıyordum ama ucundan azcık işe yarar bir kulak varmış ki 3 sene (ortaokul 1-2 ve lise 1) okulun halk oyunları ekibinde bir çok yörenin oyununu oynadım.

Ama asıl zevk aldığım çizmekti. Derslerde hep bir şeyler çizerdim. Matematikle, fizikle, kimyayla hiç aram yoktu. İyi ki de yokmuş, azmettim, çalıştım ve üniversitede istediğim okulun, istediğim fakültesine, hem de en çok istediğim bölümüne girdim. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik bölümünü bitirdim. Üniversite hayatım boyunca da seçmeli dersler de hep farklı bölümlerden dersler aldım. Çünkü her şeyi denemek, öğrenmek istiyordum. Heykelden modelaj dersi alıp büst yaptım, seramikten aldığım dersle seramik yapmanın ne kadar zevkli olduğu gördüm. Resim bölümünden ders alıp gravür, serigrafi gibi çeşitli baskı tekniklerini öğrendim. 

Hal böyle olunca, okuldan mezun olsanız da, istediğiniz işi yapsanız da devamlı başka şeyler yapmak istiyorsunuz. İyi kötü elinizde yatkınsa bir çok hobiniz oluyor. Ama bu hobiler için bir oda şart:)) yoksa evin her köşesi size hobi alanı. Salonun baş köşesinde ahşaplar, boyalar, koltuk üzerinde kesilmiş keçeler, yerlerde ipler... 

Tabii gönül isterdi ki şöyle kocaman bir oda olsa, büyük bir çalışma masası, bir sürü malzemeyle dolu dolaplar falan:) Ama olsun, benim de evin bir odasında küçük de olsa işimi gören bir hobi köşem oldu sonunda.

Bu oda evin joker odası. Yeri gelir yatılı misafir ağırlar, yeri gelir çamaşır-ütü odası olur. Yeri gelir çocuklar için oyun odası olur. Artık hobilerimden dolayı hobi odası da oldu:)) 

Nisan ayında aldım elime boyayı fırçayı, bi güzel boyadım odayı. Bir masa, 2-3 raf oldu da bitti. Şimdi istediğim zaman 'odama' çekilip istersem boya yapıyorum, istersem dikiş dikiyorum:))) Oradayken benden mutlusu yok:)))


Duvar gün geçtikçe doluyor, yaptıklarımı asıyorum. En sevdiğim de arkadaşım Umut'un çizdiği 'Frida' :))



Raflar dolu, toz almak için ideal yani:))




Vee bu oda da yaptığım bazı çalışmalar ve ayrıntılar:))





 










Keşke bütün günümü burada geçirebilsem, aklımdakileri sakin sakin yapabilsem. Çoğu zaman yorgunluktan odanın kapasından bile giremesem de, yinede orada bana ait bir çalışma köşesi olduğunu bilmek güzel:))) 

12 yorum:

  1. Frida ve kelebekler çok hoş.Üstelik her yer ilham veren objelerle dolu.İnsanın içi açılıyor ;)

    YanıtlaSil
  2. Bizde öyle mesela, orta sehpa üzerinde bir gün seramik hamurları, bir gün kağıtlar, bir gün otla böcekler, bi'şeyler bi'şeyler:)) Aman burası kötü kokmuş, aman yerler pırtık olmuş eleştirileri...
    Hobi odası şart, seninki de huzur veriyor tüm ayrıntıları başka güzel, umarım ben de bir gün kilerden salona kutu taşımaktan kurtulurum:))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel çok şanslısınız hep istedim küçük bir çalışma alanı oradan oraya sürükleniyor hobi malzemelerim :( kelebeklere ben de bayıldım. Huzurlu güzel günlerde çalışın odanızda sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Güle güle kullan, hem kafanı dinlersin, hem üretirsin, çok güzel..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, hepimize lazım böyle bir köşe, malzeme toplayıp kaldırmaktan insanın hevesi kaçıyor bazen :))
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. bi gün benimde kendi evim olursa böyle bir odacık en azından köşecik yapmayı planlıyorum..çook güzel lolipu...benim yerime de tadını çıkar.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yer olmuş gerçekten, darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
  8. İncik cincik bir şeyler yapan (hobinin hangi alanı olursa olsun) her insanın istediği ama pek azına nasip olan bir şeye erişmişsiniz:) Çok güzel olmuş, renkli ve iç açıcı. Tek dezavantajı toz almak gibi duruyor gerçekten:))

    YanıtlaSil
  9. harika bir köşe olmuş. ve ne çok ilham alınası şeyler var fotoğraflarda! ah şu maymun iştahlılığımız yok mu ;))

    YanıtlaSil
  10. Herşey çok güzel!...Hobi odası gerçekten şart bu uğurda ev değiştirdim sonunda benim de bir hobi odam oldu darısı olmayanların başına! :) http://siyahdantel.blogspot.com.tr/2014/10/veee-iste-karsnzda-yeni-evim-ve-hobi.html?m=1

    YanıtlaSil
  11. Bende hep boyle bir hobi koseai hayali kuruyorum ama su an ogrenci oldugum icin ogrenci evinde en fazla kitapligima dizebiliyorum :) sizde benim ugrasilarimi gormek isterseniz sayfama beklerim daha cok yeniyim :) merihsworld.blogspot.com

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails